maandag 2 maart 2015

Alweer 2 maart!

Elk jaar ben ik weer verrast dat het zo snel 2 maart is. 2 Maart is voor ons gezin een heel speciale dag. Want dat is de verjaardag van Mirte, onze middelste. En vandaag is de verjaardag nog specialer, want ze is 21 geworden!


Fotootje van ons  van 20.5 jaar geleden, maar zo voelt het niet...


Ik weet het nog als de dag van gisteren, de geboortedag van Mirte. Na een redelijk spoedige bevalling werd ze geboren. Na 38 weken zwangerschap kreeg ik een prachtige dochter erbij van bijna 8 pond. Wat was ze mooi zeg!

Een donker meisje dit keer. Ook haar huid had een heel licht tintje. Na een nacht en dag in het ziekenhuis mochten we naar huis. En daar begon de lente.

Prachtig weer was het toen voor de tijd van het jaar. Ik herinner me nog de eerste wandeling als gezin. Lentezonnetje in de lucht, een kinderwagen met een heel kostbare inhoud en een keuvelende peuter ernaast. Hoe rijk kun je je als ouders voelen?

Vandaag komt Mirte niet thuis. Ze heeft een tentamen en dat heeft toch voorrang. Logisch. Maar we vieren het aankomend weekend nog wel hoor. Ik schreef al over het diner zaterdag, dat komt helemaal goed!

Mirte, want natuurlijk lees je nu even mee, een hele fijne dag vandaag toegewenst en heel veel succes met je tentamen!

13 opmerkingen:

  1. Een dikke proficiat en succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto! Van harte met de verjaardag van je middelste!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd met en voor je dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Trudy van harte gefeliciteerd met je dochter, 21 jaar, nog steeds is dat een mijlpaal hoor...
    En Mirte, van harte gefeliciteerd met je verjaardag meisje... vier het in het weekend maar lekker met iedereen...
    Heel fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd en wat gaat de tijd inderdaad hard.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een dikke proficiat! 21...dan begint het er een beetje op te lijken ;-) Mirte, succes met je tentamen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je dochter! 21 vind ik een bijzondere leeftijd!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met je dochter.....voor mij ook al bijna 50 jaar een hele belangrijke dag ...2 maart mijn moeders verjaardag!
    Je hebt voor haar een keer een leuke boekenlegger gemaakt... en morgen 4 maart is onze dochter jarig ...17 wordt ze alweer.....Na 2 jongens(23 en 21) een meisje is toch wel heel gezellig in huis!
    Succes met de voorbereidingen voor het 21 diner...leuk om te lezen maar niks voor mij om temaken.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook heel wat hoor... maar de plannen zijn nu zo dat Mirte zelf de leiding neemt in de keuken, ik hoef slechts te doen wat zij mij opdraagt. Wel zo relaxed!!

      Verwijderen
    2. Haha ..goed plan ...heel veel succes!

      Verwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...