maandag 2 februari 2015

Februari foto-maand.

So... na een week flink in de lappenmand te hebben gezeten, ben ik er weer redelijk bovenop. Een flinke verkoudheid speelde me parten. Tel dat op bij het feit dat mijn longen ook niet altijd vriendelijk voor me zijn en dan heb je een niet zo goede combinatie. Je zou er depressief van worden...

Om dat te voorkomen heb ik wat bedacht. Deze maand krijgen jullie elke dag van mij een fotootje. Van iets wat ik leuk vind. Waar ik vrolijk van word, en ik hoop dat het jullie inspireert. Komt de eerste:




Wat je hier ziet? Nou, stoofpeertjes maar dan net even anders. Ik maakte een flinke pan voor van deze lekkernij. Maar ik vergeet op zo'n moment dat we maar met 3 personen aan tafel zitten doordeweeks. Dus ik had veel over.

Dit weekend maakte ik er al een toetje van. Er stond nog een pak magere yoghurt, gekocht omdat Mirte dat graag eet als ontbijt. Maar Mirte was de vorige keer dat ze thuis kwam alleen maar een middag en avond hier. Dus de yoghurt bleef staan, het is ons net iets te dun af.

Een vergiet erbij, een doek erin, schaal eronder en de yoghurt laten uitlekken. Daar krijg je heerlijke hang-op van. En toen kwam de pan met peertjes in beeld. Een paar peertjes in stukjes gesneden en onderin een schaaltje geschept. Hang-op erover en een beetje kaneel en vanillesuiker. Lekker!

Dat bracht me op het idee van de foto. Vanochtend sneed ik de peertjes allemaal in plakjes. Weer terug in de pan en een half zakje gelei-suiker erbij. Halfvolle, dat wel. Even laten inkoken en toen heet in de potjes gedaan. En nu staan de potjes af te koelen op het aanrecht, en had ik een onderwerp voor de eerste foto!

6 opmerkingen:

  1. hmm heerlijk stoofpeertjes, helaas wil de helft het hier niet eten maar ik ga het deze week toch weer eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Trudy,
    Wat een geweldig idee, hangop maken van de magere (dunne) yoghurt. En dan met peertjes is natuurlijk helemaal top!
    Ik doe zelf op facebook een #100happydays. Ben inmiddels al op dag 88.. ik word er zelf in ieder geval elke dag vrolijk van, dus dit gaat ook zeker helpen...
    Je bent in ieder geval met een heerlijke foto gestart...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeh, lekker, peertjes! Reminds me: er liggen er nog steeds 6 in de groentelade. Moet ik hoog nodig eens gaan koken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Trudy
    Met zekere regelmaat lees ik jouw blogjes. Ik hoor tot de stille lezers maar ik lees ze met aandacht en plezier. Leuk, wat je hebt bedacht om die saaie februarimaand wat feestelijker te maken voor jezelf (en ons, de lezers). Ik blog dagelijks en zoek het in extra kleurige foto's deze maand. Grappig om te zien dat ieder zo op zijn eigen manier iets positiefs zoekt. Beterschap wat de verkoudheid betreft. Ik ga je met extra belangstelling lezen de komende tijd. Hartelijke groet Emie (www.wonenincaldese@wordress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je je weer beter voelt. Ik hoor veel mensen met de griep. De peertjes zien er lekker uit!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...