zondag 4 januari 2015

Weg...

Jan is weggegaan. Zomaar. Met Pino :O

Neeee 't is niet zo dramatisch als het er uitziet hoor, ze komen vanavond vanzelf weer terug. Met z'n drietjes, Fleur komt dan ook mee.

Waar ze heen zijn? Nou, hierheen!




Naar het Aircooled winterfest In Rosmalen.

Jan heeft Fleur besmet met het VW virus. En sinds Fleur aan de autorijlessen begonnen is hebben ze een droom. Die droom is dat dochterlief straks in een kever rond rijdt. En dat pappa dat ding dan in onderhoud heeft. Tsja...

Laat nu vandaag een verloting zijn op dit evenement... met dit als hoofdprijs:




Een prachtige donkerblauwe kever uit 1967. Da's niet gek, toch?

Dus de tickets zijn besteld, de loten gekocht en nu is Pino op weg naar Nijmegen. Daar haalt Jan Fleur op en dan rijden ze samen richting festijn. Waar Jan nog meer gelijkgestemde busliefhebbers tegen gaat komen. Er is al het nodige gecommuniceerd via face-book, dus dat het gezellig gaat worden, dat zit er dik in!

En het feit dat hij het nu eindelijk voor elkaar kreeg zijn dochter hier naartoe mee te nemen, dat maakt de vreugde alleen nog maar groter.

Of ik ook niet mee had gewild? Neeee... ik vermaak me prima thuis. Ik heb nog een kleurboek dat ik kreeg met de kerst, en ik heb nog totaal geen tijd gehad/genomen om daar een beginnetje in te maken.


Dit exemplaar ligt bij mij in de kast te wachten... dat kan toch ook niet ; )

En daarna denk ik zomaar dat ik Tukker blij ga maken. Met een lekkere zondagse wandeling. Het is prachtig weer... duzzz

Daarna ga ik aan de kook. Wat er vanavond op tafel komt? geen idee, maar ik verzin wel wat! Het is al feestelijk dat ook Fleur vanavond weer aanschuift!

Mirte schuift helaas niet aan. Zij is druk vandaag. Zij werkt hier, bij SSL Leiden. Daar geven ze examencursussen en Mirte geeft daar les. Eigenlijk was ze vandaag niet aan de beurt om les te geven, maar er was iemand ziek. En zo kwam het dat ik vanochtend een ap-je kreeg om half acht dat ze plotseling moest werken. Het grote voordeel is dat ze erg geniet van haar werk. Mooi toch?

En Junior? Die slaapt nog. Een echte 18-jarige dus. Vanavond moet ik nog even de schaar door zijn haar halen, anders herkennen ze 'm niet meer morgen, zoveel zit er voor zijn gezicht...

Maar voor nu? Ik ga de oven aanzetten, daar zitten nog kaas-ui broodjes in die ik vanochtend heb voorbereid. Jan heeft de eerste lading al mee, ik ga er zo lekker van genieten.

Rest mij jullie nog een fijne zondag toe te wensen en vanaf morgen een goed begin van weer een hele nieuwe week!

10 opmerkingen:

  1. Gaaf. Ik hoop dat zij hem wint.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Trudy,
    Wat lijkt me dat heerlijk, zo vader en dochter samen bij de VW's... Een gedeelde passie maakt het alleen maar leuker voor hen allebei natuurlijk...
    En jij vermaakt je wel zo te lezen, een dagje alleen (nou ja bijna dan) thuis is ook wel heerlijk...
    Ik wens je een heel fijne rest van de zondag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat kleurboek heb ik ook. Heerlijk om daar in te werken.
    De Kever, wat heb ik daar mooie herinneringen aan. Mijn moeders eerste autootje. Gekocht van haar schoonbroer tijdens een feestje ( na wat wijntjes ). Die geur, het geluid, heerlijk. Als ik ooit de loterij win, dan zou ik zo graag een kever willen, of nog liever een volkwagen camper.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, je zal die kever maar winnen :-) Ik gun 'm je dochter van harte! Fijn hè, zo'n kleurboek. Voorheen printte ik mandala's van het web maar een boek is stukken leuker.
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helaas, 't is niet gelukt met de kever. Hij ging naar België, de nieuwe eigenaar was helemaal perplex :) Maar Jan en Fleur hadden wel een top-dag gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Snel slagen en dan een kever! Ik schrok wel even ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is inderdaad een erg leuke auto. Ik geef niks om auto's maar die vind ik wel mooi!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ik ook eigenlijk niet maar ja... waar je mee omgaat ;)

      Verwijderen
  8. Leuke auto; die komt vast nog wel een keertje voorbij voor je dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk verhaal.
    Nou maar hopen dat ze m gewonnen heeft.
    Dat kleurboek is prachtIg he, ik heb er al regelmatig in gebladerd in de boekhandel.....

    Groetjes Dieneke

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...