donderdag 29 januari 2015

Muziekje erbij?

Onder het genot van een prachtige c.d. schrijf ik dit stukje. Een puur-nostalgie-c.d.. De c.d. van de musical Belle en het beest.


Plaatje van www.


Daar ging ik jaren geleden met Fleur naartoe. Jan werkte toen nog bij de Philips, en daarvan kregen we kortingskaarten. Maar Jan zelf was niet zo te porren voor deze voorstelling, nou... wij wel!

De eerste musical waar wij beide ooit geweest waren. En wat maakte dat een onvergetelijke indruk! Prachtig vonden we het.  Zo mooi dat ik nadien nog de c.d. aanschafte, die was te koop in de lounge.

En dat, dat was een gouden greep. Want zo gauw je die muziek weer opzet, beleef je de musical helemaal opnieuw. Wat hebben we de tijd daarna meegegalmd met die muziek...

Zelfs nu dus nog. Ik maakte net een sopje klaar om eens wat stof weg te poetsen in huis, en dan is een muziekje erbij heel fijn. Meestal gebruik ik de laatste tijd daar de c.d. van Soldaat van Oranje voor, maar die is eventjes uit logeren.

Die is bij mijn ouders te vinden. Die waren vorige week 55 jaar getrouwd, en wij gaven hen een busreis naar Katwijk cadeau. Naar de musical Soldaat van Oranje. Dus was het voor mij logisch hen alvast te laten genieten van de muziek. En oh ja, ook van het boek, die had ik ook :o

Oh wat was ook dat een prachtige belevenis. Wij gingen naar de musical ter gelegenheid van Jan's 50ste verjaardag, en dat gunnen we pa en ma zeker ook!

Goed, ik geniet nog even van de laatste klanken van Belle. En daarna ga ik eens het eten verder bereiden. Een lekkere pan tomaten- en groentesoep, een gevuld broodje met geitenkaas en een salade van rucola wordt het vanavond, leek me een goed plan gezien het gure weer buiten. Fijne avond!

3 opmerkingen:

  1. Ooooh, jullie gaan lekker eten!
    Kan me voorstellen dat het echt een spektakel is, zo'n musical. Wat leuk dat je er nog zo van kan genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om zo te mijmeren bij muziek! Muziek opent deurtjes in je hoofd naar herinneringen die je anders niet meer terug vonden vinden.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Belle en het beest...doet me aan mijn dochter denken. Het was een van haar favoriete video's/dvd's. Gezond en lekker eten, wat wil een mens nog meer?
    Prettig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...