donderdag 10 juli 2014

Dat geld hoef ik niet!

Elke week krijgt Jan Junior zakgeld. Ik leg zijn 5 euro dan klaar op het plankje van de kast in de tussenkamer. Vaak krijgt ie het in de vorm van een briefje. Hij geeft weinig uit, en als het dan in briefjes-vorm is, gaat het meteen zijn spaarpot in. Geld voor weer een nieuw onderdeel in zijn geliefde computer is altijd welkom. Dus hij spaart naar hartenlust.

Soms heeft ie liever muntjes. Die geeft hij uit op school, als ze een keer in de pauze naar de supermarkt gaan. Als na een aantal weken het muntjesgehalte in zijn portemonnee weer flink gedaald is, krijg ik een seintje. "Deze keer graag muntjes mam, als het mag." En graag voldoe ik daar aan. Als het mogelijk is.

Hij heeft trouwens wel een hekel aan te kleine muntjes. Daar wordt zijn portemonnee  zo zwaar van, en da's in combinatie met een net-iets-te-ruime-beetje-afzak-broek niet zo handig ; )) Maar soms... soms heb ik het even niet anders...

Zo ook vorige week. Ik legde een keurig stapeltje muntjes afgepast en wel op het plankje. En 's avonds toen ik thuis kwam trof ik dit aan:




"No" in de vorm van de te kleine muntjes! Is dat humor of niet?

11 opmerkingen:

  1. inderdaad heel grappig die zoon van jou. Krijg altijd een steekje als ik over hem lees en hoe goed hij t doet dankzij jullie liefde en steun. Zo kan t dus ook. (je snapt dat ik aan mijn neefje denk waar niemand naar omkijk, oh hij kreeg laatst wel 5000 euro van zijn vader. Lekker makkelijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig gevonden van je zoon!
    Wel herkenbaar, mijn zoon geeft ook al zijn zakgeld uit aan onderdelen voor zijn computer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk gevonden van je zoon...
    Mooi dat hij ook toekomt met die 5 euro in de week, rn dan nog kan sparen ook. Knap hoor...!
    Fijne middag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eerlijkheid biedt te zeggen dat hij ook nog een bedrag voor kleedgeld krijgt maandelijks... maar daar koopt hij alleen kleding van en de rest wordt ook gespaard. Hij is heel makkelijk qua kleding. Een spijkerbroek van een euro of 30 en een paar t-shirts en natuurlijk zijn eeuwige gympen. Meer heeft Jan niet nodig : )

      Verwijderen
  4. Heel goed gevonden van je zoon ,een slim mannetje wat ook nog goed spaart !! Een blogje waar ik van geniet,blijkbaar geen gedoe over meer willen en '' moeten '' Dat is zo mooi !
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahahaha
    Wie het kleine niet eert............
    Mijn vader zei altijd: het begin van een miljoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig! en goed gevonden ook!
    Onze kids hebben ook een hekel aan die kleine centjes....wel makkelijk
    rond de tijd van driekoningen of met de garageverkoop....ze hebben altijd
    centjes in overvloed en wisselen graag voor briefjes ;)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...