zondag 15 juni 2014

Over hondjes, een taart en kevers.

Zondag alweer, en eindelijk de tijd en de rust gevonden om even een berichtje naar jullie te schrijven. Nee, het waren geen vervelende dingen waardoor ik er eventjes niet aan toe kwam hoor. Ik was gewoon lekker druk.

Druk met het vrijwilligerswerk, o.a.. Ook deze week mocht ik die grote Deense dogs weer uitlaten bij Maria Polman. Blijft leuk om te doen. En nu ging ik ook hokken schoonmaken. Na een beetje uitleg van Frank, de vaste vrijwilliger daar. Elke dag komt hij samen met zijn vrouw Petra de hokken schoonmaken. Petje af hoor!

Frank vertelde welke volgorde hij altijd aanhield en daar ging ik. Boenen en dweilen en waterbakken verschonen. Het geeft een goed gevoel, dit werk. Helemaal als je bedenkt dat Maria gisteren weer uit Roemenië is gekomen met allemaal  "nieuwe" hondjes. Hier zie je er 1 van:




Lief toch? Deze is nog te adopteren! Ik hoop dat ik donderdag weer de verleiding kan weerstaan er eentje in mijn autootje mee te nemen. Nou ja, het feit dat het met Tukker niet gaat, nog eentje erbij, vanwege Tuk's heupproblemen, houdt me wel tegen. Maar anders...

Ook ben ik deze week weer lekker in de tuin bezig geweest. Elke dag de plantjes water, wat vaker maaien, het gras groeit snel en natuurlijk ook wat snoeien zo hier en daar en.... mijn moestuintje bijhouden.

Daar aten we al sla van, en aardbeien. Lekker! Maar ook de komkommers komen zichtbaar aan de planten, en de gele courgettes, en de groene ook. Ook heb ik al heuse pepers aan de plant zitten. 't Is echt genieten allemaal!

En toen dacht ik maar zo dat het hier thuis heel stil zou worden dit weekend. Jan is naar een Kever-evenement in Wanroij. Ik had dit keer geen zin om mee te gaan. Er wordt me teveel vooral technisch gekeken en ook de onderdelenmarkt slaat ie niet over. Prima hoor, maar dit keer ging Jan toch echt even alleen. Over 2 weken gaan we weer samen op pad. Dan hebben we een meeting met de mensen van het bus-forum in Noord-Holland.

De meisjes zouden niet thuis komen dit weekend. Mirte roeide in Leiden en Fleur zou eerst nog met Jan mee. Werd ook even anders. Fleur bezeerde haar voet en daardoor moest ze haar werk verzetten van zaterdag naar zondag. Een dagje extra rust zou het goed doen dacht ze zo. En dat klopte. Gisterenmiddag kwam Fleur naar huis en vandaag ging ze vanaf 3 uur werken in het bejaardentehuis waar ze brood en koffie rond brengt.

En zo kwam het dat ik nog zomaar even een gezellig dagje met Fleur had. Leuk! We hebben genoten van het zonnetje en een tijdschrift in de zon. En van een bloembroodje met noten en gedroogde vruchten die om een uurtje of 1 uit de oven kwam. Ouderwets weer!

"Hee", zei Fleur nog. "Je hebt mijn foto nog niet op je blog gezet!" Klopte helemaal. Met een beetje hulp van Junior lukte het om de foto van mijn telefoon op de p.c. te krijgen, dus hier komt ie!




Het maken van taart had wel wat voeten in aarde gehad. De slagroom wou niet stijf worden, pas na het derde bekertje lukte het. En nee, Fleur heeft geen slagroomspuit, maar ach. Toefjes kunnen ook zo, toch? Het was trouwens wel een lekkere taart, volgens de verjaardagsgasten!

So... ik ga eens even richting mijn vader. Want dat er hier thuis geen vader is waar Vaderdag mee gevierd moet worden, wil nog niet zeggen dat mijn vader overgeslagen moet worden, toch?

4 opmerkingen:

  1. Zo is jouw heel stille weekend toch nog een stuk gezelliger geworden... Fijne viering van vaderdag bij je vader dan. Hiet net zo hoor, ook even bij mijn vader geweest. Ben is niet de vader van mijn meiden, dus hier in huis geen vaderdag... vandaar...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief dat jij je inzet voor die honden. Ik ken dat project niet maar ik ga dadelijk eens op de link klikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ik zou echt niet bij Maria Polman moeten gaan uithelpen, ik zou ze ook allemaal willen meenemen!~!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Petje af, dat je bij de honden helpt als vrijwilligster.

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...