zondag 1 juni 2014

Oei.

Oei... ik heb jullie een beetje verwaarloosd. Niet zo netjes, vind ik zelf ook. Niet of nauwelijks bij gelezen de laatste tijd, en als ik dat al deed liet ik in de reactie niet veel van mij horen.


Plaatje van www.

Ook was de drive om te schrijven ver te zoeken. Gek is dat toch. Als je eenmaal minder vaak schrijft, wordt het steeds moeilijker om je vingers weer over dat toetsenbord te laten gaan.

Niet dat ik niets te melden had hoor, er is zat leuks gebeurt in mijn leventje de laatste tijd. Lekkere receptjes uitgeprobeerd en leuke dingen gekocht. Een ander kapsel aan laten meten en ook best leuke aankopen gedaan.

Ook de tuin doet het goed. Maar daar komt binnenkort weer een schrijfsel over in de vorm van "ik geef nog eens een rondje"...

Enneh, oh ja! Ik ga vrijwilligerswerk doen bij een hondenopvang. Een opvang voor zwerfhondjes die uit Roemenië zijn gered. Aanstaande donderdag begin ik daar. Meer volgt dus snel! Ook zat schrijfstof dus...

Dus daar ligt het niet aan. Ik denk dat het eerder een beetje onzekerheid is. "Zouden ze het wel leuk vinden wat ik schrijf?" "Loopt men hier op te wachten?" en " Echt lekker en vernieuwend dit recept, of ben ik de zoveelste die weer een variant heeft?"

Wat is dat toch gek hè...  Als een ander haar onzekerheid uit op deze manier dan reageer ik vaak meteen van "Natuuuurlijk is het leuk en interessant wat je schrijft!" Maar als je dan bij jezelf ten rade gaat moet het ineens allemaal op zijn minst een beetje perfect zijn. Van wie???

Zoals je leest ben ik er eentje die al schrijvend/pratend tot conclusies komt. Een echt flapuit die zichzelf dan ook wel veel kwetsbaarder opstelt dan ze soms zou willen. Maar goed. Ze is wie ze is. Ze moet er maar mee dealen. Ik hoop dat jullie dat ook kunnen, want ik heb zo mijn plan getrokken. Vaker weer schrijven en me gezellig weer tussen jullie mengen. Want eerlijk gezegd... ik heb het gemist!

11 opmerkingen:

  1. Ik denk dat het ook wel wat heerst, iedereen is wat minder actie op de compu. Ik lees meestal nog wel even gauw, maar niet meer alles en reageren schiet er ook vaak bij in. Maarrrr....... Ik vind jouw blogs erg leuk, hoor! Ben ook heel erg benieuwd naar je avonturen bij de hondenopvang, gaaf dat je dat gaat doen. Grappig he, hoe dat werkt, ten opzichte van een ander is het heel makkelijk om advies te geven, maar als het over jezelf gaat.... Zo kritisch. Zo jammer! Wat ik me afvroeg: door wie laat jij je haar knippen? Want als kapster lijkt het me heel lastig om iemand te vinden die het precies zo knipt als jij het wil hebben, / zelf zou doen. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig dat je dat vraagt over het knippen... tot nu toe ging ik bij een oud-collegaatje die nu de zaak heeft overgenomen waar ik tot voor 22 jaar geleden ook werkte (Fleur werd geboren kort daarna en ik ben gestopt toen). Maar vorige week kwam er een ander oud-collegaatje om de hoek kijken en zij vroeg of ik misschien haar haar wilde permanenten. Dat heb ik gedaan en ik heb meteen van de mogelijkheid gebruik gemaakt haar te vragen om mij in het vervolg te knippen, en soms ook kleuren. Met dichte knip, allebei. Zij was het daarmee eens en zo komt het dat ik nu een "nieuwe" kapster heb. Ik hoef er niet meer 25 euro voor te betalen zo 1 keer in de 6 weken dat scheelt toch weer. En wat betreft het precies zo knippen als ik wil, ach. Het blijft handwerk en ik heb het volste vertrouwen in de mensen waar ik mee gewerkt heb. Zij werkten tenslotte in een net zo goede zaak als ik ; )

      Verwijderen
    2. Wat een superregeling! Idd, het scheelt toch weer. Fijn, zeg. En idd, het is een kwestie van vertrouwen. Ik heb van dat piekhaar en kan het verschil goed zien tussen een goede en een mindere kapster. Heb nu eindelijk iemand gevonden die het ook zo knipt dat het lang goed zit. Ook fijn! :)

      Verwijderen
  2. Hihi, heel goed mam! Ik miste je schrijfsels tussendoor al een beetje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier nog eentje die je schrijfsels erg mist....Leuk weer wat van je te horen!
    heel veel liefs en fijne zondagavond nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lees je stukjes juist heel graag, dus gewoon doorgaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah...wacht maar tot as. donderdag, dan vliegen de avonturen je om de oren!
    Het is toch ook goed af en toe wat tijd voor jezelf te nemen? Daar hoef je je niet voor te excuseren hoor. Je ziet: we blijven gewoon - en graag! - bij je lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind je blogs altijd leuk om te lezen! Enne, ook ik blog stukken minder .....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. JA blijf wel schrijven hoor Trudy! Fijn dat je terug bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach, soms heb je dat.
    Gewoon doen zoals het jou uit komt ( ik kijk wel regelmatig even).
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...