zondag 10 maart 2013

Na de storm...

De storm is weer gaan liggen. Het begon vrijdag toen er 10 meiden binnen kwamen. Nou ja, niet allemaal tegelijk hoor. In groepjes. Eerst Mirte, toen 4 vriendinnen uit Utrecht, later nog een groepje van 3 en dan nog 2.

Het verliep allemaal prima. Het eten viel letterlijk goed in de smaak, de cadeau's ook en het was gezellig. Volgens Mirte. Wij kregen er niet zo veel van mee. Nadat we aan de nieuwe vriendinnen voor waren gesteld, namen we Tukker mee aan de riem en liepen we een blokje rond. Daarna verdwenen we naar het huis van mijn ouders. Jan ging vanuit daar richting werk, hij had nachtdienst, en ik was zo tegen half 12 weer terug.

Toen dook ik ook mijn bed in. 's Ochtends ging ik op mijn tenen wat te ontbijten regelen voor mezelf en Tukker, en nadat ik Tuk had uitgelaten ging ik op naar de stad. Daar ben ik leuk geslaagd.

Voor een heel zacht prijsje kocht ik wat leuke hemdjes, een shirtje, 2 jurkjes, een sjawl en een paar schoenen. Allemaal leuke zachte kleurtjes, de lente mag voor mij komen! Tussendoor trakteerde ik mezelf op een lunch bij de croissanterie en toen ik thuis kwam, zo tegen een uur of 12, zaten de meisjes bepakt en bezakt klaar.

Mirte was van plan meteen weer met haar vriendinnen naar Utrecht te reizen. Daar waren nog plannen voor vandaag, en ach. Eigenlijk vond ik dat ook wel prima. Dus mijn groene autootje bracht ze even naar het station.

Jan was intussen alweer naar de volleybal en Junior was zo langzamerhand ook aan het ontwaken. En ik ruimde de rommel, die zich tijdens de storm had verzameld, op. Kamer voor kamer maakte ik het weer tot ons eigen woonplekkie. Heerlijk voelt dat altijd na zo'n verjaardag.

En vandaag? Vandaag deed ik wat wassen, waarvan ik er nog eentje op moet hangen. Ik kookte lekker voor vanavond. Voor tussen de middag maakte ik een suikerbrood. Heel simpel. Een pak witbroodmix met water en een beetje olijfolie in de broodbakker, programma "kneden" aan. Als ie daarmee klaar is een beetje bloem op het aanrecht en dan wat kandijsuiker er doorheen kneden. Een broodvorm invetten en dan het deeg erin. Een uurtje rijzen in de oven, die nog uit staat en dan 35 minuten op 160 graden bakken. En dan krijg je dit:




Even uitdampen voor het snijden, dan gaat het snijden makkelijker.

Lekker joh! En aangezien Fleur vandaag thuis is en zij dit ook heel lekker vindt...

Verder lees ik vandaag. En heb ik soms mijn laptop erbij, zoals nu ;) Een heerlijk dagje stilte na de storm. Maar die storm kwam niet ongelegen hoor! Mirte heeft een heel leuk feest gehad!!

5 opmerkingen:

  1. Hm, ziet er lekker uit, dat suikerbrood. Wordt die kandij zacht tijdens het bakken of blijven het harde "stukjes"?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De meeste stukjes blijven hard, sommige een beetje plakkerig. Net als bij suikerbrood wat je in de winkel koopt.

      Verwijderen
  2. altijd weer fijn om je huis voor voor jezelf te hebben en te weten dat het feestje geslaagd was. X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Trudy,
    Wat heerlijk dat die meiden zo'n fijn feest hebben gehad. Zo te lezen heb jij je dus ook prima vermaakt en is het loslaten je heel goed afgegaan...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. sukerbole he! In het Fries hihih. klinkt heerlijk een feestje van die orde heb er al zin in dat middelste dit soort feestjes heeft :)

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...