zondag 31 maart 2013

Genieten hoor!!

Zondag. Eerste paasdag. En dan is vannacht ook nog eens de tijd verzet. En, oh ja, we lagen eigenlijk pas laat in bed. Fleur ging gisteren naar Claudia de Breij, in Amsterdam. En was om kwart voor 1 's nachts pas weer op het station. En natuurlijk wacht je als ouder dan tot ze thuis komt. Om dan te horen hoe mooi het was, en nog even langer na te kletsen.

Tegen half 2 gingen we naar bed. En dan de tijd nog een uurtje naar voren. Oeps... half 3 in een keer. Gelukkig ben ik een goede slaapster, ik sliep als een blok, om om kwart over 7 zomertijd weer helemaal wakker te zijn.

Nu zit ik lekker fris gedoucht met een kopje koffie op de bank.  De hond heeft zijn brokjes al op, hij ligt nog even lekker na te soezen. Me-time dus. Voor het "kookgeweld" losbarst.

We ontbijten wat laat vandaag. 11 Uur is de afspraak. En dan maak ik er een redelijk uitgebreid ontbijt van, dan slaan we de lunch vandaag maar over. Want om half 4 komen oma en opa en oma alweer op bezoek. Om dan weer vrolijk verder te gaan met koffie en...

Wat een feest vandaag. Natuurlijk mag dat ook, het is natuurlijk ook een echte feestdag. En ook daar moeten we niet aan voorbij lopen.

Ik keek de Passion van de week. En zoals elk jaar ben ik heel erg onder de indruk van dit verhaal. Mirte bestelde voor mij de d.v.d., zodat ik nog eens terug kan kijken, opdat ik niet vergeet waar alles nu werkelijk om draait.

Net als heel Nederland, zo te zien op het journaal gisteren, vieren wij vandaag ook met lekker eten. Ik heb er zin in, gezellig met z'n allen om tafel en genieten. Maar voor het zover is moet ik nog wel even aan de slag. Snijden, bakken, koken en hopen dat alles in de keuken goed gaat lopen. Net iets voor mij, zo koken met wat extra stress...

Dus probeer ik een stapje terug te doen. En mezelf nauwlettend in de gaten te houden. Niet in de stress schieten en gewoon, net als andere zondagen mijn ding doen. Andere zondagen, waarop Jan vaak aangeeft hoe lekker het eten weer is.

't Is een stukje mindfulness. Stapje terug en in het nu blijven. En genieten waar je mee bezig bent. "Zie het als een toneelstukje, waar je zelf in speelt", zei ooit een belangrijke leraar tegen mij. En dat ga ik doen!


plaatje van www.


Rest mij nog jullie allemaal een fijne Pasen te wensen. Met mooie momenten, die je dan ook nog eens niet al te hard voorbij loopt. Genieten dus! Veel plezier!!

11 opmerkingen:

  1. Voor jullie ook een hele mooi Paasdag!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag vier ik mijn verjaardag. De kinderen komen vanmiddag. Gezellig!
    Jij ook hele fijne Paasdagen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vrolijk Pasen Trudy!
    Hier is iedereen nog in diepe rust. Dus ik denk dat dat ontbijtje wel zo rond de klok van 12.00 uur wordt ;-) Natuurlijk heb ik al wel iets lekkers voor mezelf klaar gemaakt hihi
    En dan tegen de avond bij zus en zwager aanschuiven voor een heerlijke gourmet. Niet zo verkeerd toch. Fijne dag!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele fijne dagen ! Geniet ervan!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, ik was gister ook bij Claudia de Breij. Ik was om 00.45 u thuis, maar daar was niemand meer wakker....
    Vanmorgen wel hoor ;-)

    Nog fijne paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Trudy,
    Ik wens jou en je gezin ook een heerlijk paasweekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...