donderdag 6 december 2012

Wow!

De laatste dagen gaan de gordijnen hier op tijd dicht. Het is toch al vroeg donker, en een oud huis als deze is al moeilijk zát warm te houden.

Natuurlijk wist ik wel dat het ging sneeuwen gisterenavond. Ik ben de eerste die buienradar erbij pakt om eens precies uit te vogelen hoe laat die eerste vlokjes nou eindelijk eens gaan vallen. Om daarna als een ongeduldig kind meerdere malen achter elkaar stiekem tussen de gordijnen door te spieken richting lantaarnpaal.

Daar kun je die eerste vlokjes altijd zó mooi zien! Maar gisteren bleef het maar uit. Jammer. Dacht ik...

Om een uur of 12 ging Jan Tukker nog even uitlaten. En toen dacht ik ineens weer aan de beloofde sneeuw. En ja! Ik was zeer verrast en bedacht me geen moment! Fototoestel mee en naar buiten. Deze plaatjes schoot ik:


Een plaatje toch, die verse sneeuw met de voetstappen van hond en baas...

Muisstil op de weg... mooi!

Voor het huis.

Opzij...


En achter.

Oh, magisch vind ik dit aanblik, elke keer weer. Van mij mogen er rode linten gespannen worden om dit kunstwerk te beschermen ;) Nu is het alles alweer minder mooi. De bezem werd er doorgehaald en de weg is ook alweer een prutje. Maarrr.... gelukkig hebben we de foto's nog!

17 opmerkingen:

  1. Genieten hè! Het was nog helemaal vers...
    Maar nu met de zon erop, vind ik het ook erg mooi. Fijne dag!
    groetjes Hannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind sneeuw wel mooi, maar dat het zo een ellende geeft op de weg is minder.
    Vandaag bleef ik het liefste lekker binnen, maar dat ging niet dus met wandelwagen door de sneeuw. En oppassen voor het glijden.
    Vanavond moet ik naar de dokter met onze jongste. Hopelijk blijft de voorspelde sneeuw toch nog even weg dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk he, en er komt nog meer!! Dus laat die gordijnen maar open.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! En morgen nog veel meer sneeuw hebben ze beloofd! :D Had gister idd wel wat magisch, Sinterklaas gevierd en dan door de sneeuw naar huis :) Hier is het ook al bijna weer weg, maar volgens mij komt dat dus morgen wel weer goed ;) Nu nog hopen dat ik dan morgen wel thuis kan komen, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, je kunt altijd nog met je vader mee terug. Moet je wel zaterdagochtend om kwart voor zeven paraat staan :O

      Verwijderen
  5. ohjah opwindend he???? die vallende sneeuvlokken? en ook zooooooooo romantisch :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er echt schitterend uit. Hier zijn drie spatten gevallen, maar voor morgen belooft het flink wat te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier nauwelijks iets, maar 30 km zuidelijker lag een heel pak. Ben benieuwd wat de dag van morgen gaat brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie plaatjes!
    Er komt nog meer dus... ik geniet er ook altijd van, al is mijn Farmer druk bezig om diverse dingen te bedekken zodat de boel niet gaat bevriezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat mooi Trudy, ja dat rode lint mag van mij ook hoor. Maar morgen krijgen we weer nieuw lading, heerlijk... en ik hoef morgen ook niet naar mijn werk, dus ik kan er lekker van genieten...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg mooi Trudy.
    Bij ons nog geen sneeuw,maar daar gaat morgen
    vast verandering in komen,denk ik.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig altijd deze eerste sneeuw foto's.
    Hou morgen je camera maar in de aanslag want
    ze beloven nog een dik pak dus....!!!
    Fijne avond, Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha ,ik ging ook mee wandelen gisteravond met Henk en de hond. Vond het ook zo mooi!
    Denk dat we van het weekend nog veeeel meer kunnen genieten. ALs je tenminste er niet uit moet.....mooie foto,s trouwens.....daar denk ik dan weer niet aan om fotos te maken. Maar misschien vanavond een tweede kans haha
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het er mooi uitzien maar vind het minder als ik erdoor moet. Er mag wel meer vallen als het luchtverkeer maar niet ontregeld wordt. Het zou jammer zijn als onze vakantie naar Rome niet door gaat omdat vanwege de sneeuw de vliegtuigen niet vliegen. Als ik niet terug kan komen, vind ik dan weer niet erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig mooi vind ik het de eerste sneeuw die ook nog eens blijft liggen, de natuur zo prachtig en voor de foto's een blijvende mooie herinnering. Heerlijk hoe verse gevallen sneeuw kan zijn, nog niet belopen en dan het gekraak onder je schoenen en de voetstappen die je achter je laat. Snowwhite

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vind je het ook zo leuk om als eerste door de verse sneeuw te lopen? Ik wel hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bij ons is het vanochtend pas wit geworden! Het is inderdaad prachtig.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...