zaterdag 15 december 2012

Eh...

Oh, daar zit ik weer een schrijversblock van hebikjoudaar achter dit ding. Geen idee weer eens, maar we gaan maar eens kijken wat mijn vingers doen...

Woensdag belde Mirte op. Dat ze dit weekend in Utrecht bleef. A.s woensdag heeft ze een tentamen en dan moet er geleerd worden. Ze had geregeld met een collega dat die voor haar werkt deze zaterdag en dus kon ze mooi in Utrecht blijven.

Hè, dat vond ik niet zo leuk. Het liefst zie ik m'n kluppie toch bij elkaar en dat ging dus niet gebeuren, dacht ik.

Donderdag wéér Mirte aan de telefoon. Misverstandje van collega. Die dacht dat het om volgende week zaterdag ging. Mirte was not amused, ik vind het stiekem wel gezellig dat ze nog even langshopt. Al is het maar voor eventjes. Gisterenavond 11 uur was ze thuis, eerst nog een hospiteeravond gehad, vanmiddag om een uurtje of 2 zit ze weer in de trein terug.

Leren gaat toch beter in je uppie. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Er valt zoveel te kletsen tussen zus,  zus en moeder, daar past geen boek tussen... duzzz

Inmiddels is het hier echt kerstsfeer. Boom opgezet en vandaag ga ik eens even kaarten schrijven. Ik weet wel dat lang niet iedereen dit meer doet, maar ik ben nu eenmaal van tradities. En daar horen ook kaarten bij. Fleur denkt er net zo over. Die stuurt ook doodleuk al haar vriendinnen kaartjes, maakt niet uit wat die doen. En gelijk heeft ze!


van het www.

Als de kaarten geschreven zijn pak ik Tukker aan de riem. Dan ga ik ze voor zover de afstand dat toelaat lekker zelf langs brengen. Zo combineer ik iets wat nuttig is met iets leuks. Niet gek toch?

Eigenlijk ligt het zwaartepunt meestal op de kerstdagen. Da's hier dit jaar anders. Jan werkt met kerst, en Fleur tweede kerstdag. Dus is het hier wat stilletjes. Maar da's niet erg hoor! We doen het heel rustig aan met een filmpje en wat lekkers. Misschien nog iets koken of bakken met z'n allen, ik heb nog geen idee. Maar dat hoeft ook nog niet. Nu is het nog de tijd voor de kerst, en daar genieten we nu nog even volop van!!

12 opmerkingen:

  1. Mijn oudste leert ook het liefst alleen, ver weg van afleiding in de vorm van computerspelletjes ed, in de bibliotheek dus. Volgende week zien we hem weer live, voor het eerst in 3 maanden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat schrijversblock valt ontzettend mee. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou..je hebt toch weer een heel leuk stuk geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kerstkaarten....zo leuk om zelf te maken en...
    ik stuur ze aan iedereen en sommige
    met 'n persoonlijke boodschap.
    Geniet ik zelf altijd van.
    Fijn weekend, Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja,ik vind kerstkaarten ook altijd nog leuk.
    De mooiste kaarten bewaar ik trouwens.

    En de tijd voor Kerst,met al de versierselen al in huis,is
    zeker zo gezellig.

    En ik kan me indenken,dat leren in je uppie,toch het beste werkt,want je hebt geen afleiding in de buurt.

    Fijn weekend
    groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je dochter er toch even was,ik ben ook gestopt met kaarten,sommige deden zo hun best om de lelijkste te versturen dat ik het zat was haha,fijne zondag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niks te merken van een schrijversblok! Leuk stukje en geniet van de tijd voor de Kerst!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Trudy, Ik leef met je mee. Mijn dochter studeert sinds september in Amsterdam. En ik vind van mezelf dat ik daar ook al aardig aan 'gewend' ben. Totdat ik mezelf erop betrap dat ik loop te zingen in huis als ze thuiskomt.En dan voel ik hoe blij ik ben dat ze weer thuiskomt. Jij hebt al twee dochters die het huis uit zijn ! Maar zoals jij het beschrijft: als ze thuis zijn, zijn ze ook echt Thuis. En dat is wat jullie voor ze hebben gemaakt. Inclusief nu een gezellige kerstsfeer.Wees daarom ook maar een beetje trots op jezelf en je gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Trudy,
    Ja, dit soort tradities hou ik ook in ere hoor. Er gaat al zoveel via de mail. Verjaardagen en kerst zijn voor mij gelegenheden voor een handgeschreven kaart. Ik vind he zelf ook veel te leuk... Dus vrijdag zijn er hier weer een stuk of 45 geschreven en verstuurd...
    O ja, het boek is nu bijna uit hoor en ik heb het adres van de volgende al binnen. Morgen of dinsdag stuur ik het door...
    Ik wens je een heel mooie zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dwars tegen alle modernerij in stuur ik kaartjes, gewoon omdat het een stuk persoonlijker is dan een berichtje/plaatje op facebook voor allemaal tegelijk. Wie ik vergeten ben leest nog een groet op facebook en blog maar de rest heeft het kaartje inmiddels binnen. Ik ben dit jaar eens vroeg :)

    peejes...wat nou schrijversbok ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ´k Doe nog niet aan facebook... maar misschien komt daar binnenkort wel verandering in :))

      Verwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...