maandag 11 juni 2012

Verwennerij...

Wat heeft het leven ons toch weer verwend. Komt het verhaal:

Gisteren hadden we een gezellige zondag met ons vijfen thuis. Om half elf 's ochtends zaten we lekker buiten onder ons afdak aan de koffie toen de telefoon ging. Mijn ouders. Even horen hoe het met Tukker ging (helemaal goed trouwens, hij schooit alweer heerlijk om z'n eten!) en of het uit kwam dat ze eventjes kwamen. Ja, natuurlijk... dus om elf uur zaten we met z'n zevenen om tafel.

Daarna even eten en dan zouden Jan en ik nog een stuk gaan wandelen. Nog eventjes zonder hond, leek ons verstandig. Hij houdt nog geen grote stukken vol. Maar de middag liep heel anders. Een uur of één. Telefoon. Mijn zus. Haar schoonmoeder gaat verhuizen naar een andere woning, wat kleiner. En dan moet er natuurlijk het nodige opgeruimd worden.

Nou, dat had ze gedaan. Zus, zwager en dochter waren 's ochtends nog even langs geweest om te kijken of er nog iets van hun gading bij zat, maar zij zijn niet zo van de oude spullen. Geeft niets zei schoonmoeder, ik doe het hele boeltje wel naar de rommelmarkt. En tóen, tóen dachten ze aan ons. Of ik misschien eventjes nog wilde kijken. En 't liefst vandaag nog, schoonmoeder wou er duidelijk vanaf.

Daar wijzigden we graag onze plannen voor. Hou ons "oud spul" voor en wij zijn van de partij. En we hebben er geen spijt van! Kijk en geniet eventjes mee voor een kleine selectie:


Een Droste serviesje. Helemaal nog gaaf. Mooi hè?

Detail...


Hartelijk dank voor het peper en zoutstel... ik vind hem gewéldig!

Kijk nou... lief toch?

En dan nog dit:


Een eh... geen idee eigenlijk...

't Hoort bij elkaar en dit staat eronder:




Corning glass uit de U.S.A. 't Is van melkglas. Ik zou er graag iets meer van weten. Ik dacht maarzo, misschien hebben jullie een idee?

En zo staan er nog heel wat dozen in de gang. De schoonmoeder had het liefst dat we alles meenamen. Wij zijn de beroerdste niet hoor : ) Ik ga vandaag nog eens lekker rommelen in de dozen en als ik nog meer dingetjes tegenkom die een blogje waard zijn hoor je vanzelf van mij. Voorlopig ben ik eventjes zoet : ))

24 opmerkingen:

  1. Wat een leuke spulletjes.Dat peper en zout stel is echt super.En wie weet wat er nog meer in die dozen zit!! spannend hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat peper en zoutstel en het Droste serviesje zijn helemaal super!!! En waar dat melkglas-setje voor is, geen idee, maar leuk is het wel!
    Mocht je er vanaf willen dan weet je me wel te vinden toch? ;)
    Groetjes,
    Thara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Trudy, wat een prachtige cadeaus heb je gescoord.
    Een waar feest om daarin te struinen lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! En ook voor die schoonmoeder leuk om te merken dat anderen er zo blij mee zijn. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een verrassende zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow..dat Droste servies...ben even helemaal groen hoor ;-))))Maar leuk voor je!!!
    Gelukkig dat Tukker het zo goed doet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe anders kan een dag verlopen. Maar wat een leuke spullen. Geniet van al dat moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh dat Dorste servies, wat mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O wat een schitterende spullen. Dat is nog eens een meevaller. Dat servies en dat peper en zoutstel. .......geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig servies, dat Droste spul. Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Is dat even boffen.
    Dat serviesje van Droste vind ik wel heel erg leuk,zeg.
    Maar dat peper en zoutstel is ook heel erg mooi,sjiek zelfs.
    Wat boffen jullie.
    Je hebt me nieuwschierig gemaakt naar de andere spulletjes.

    Dat laatste stelletje,je zou denken,dat ene met dat tuitje zou zomaar een juskommetje kunnen zijn,of in ieder geval een schaaltje,waaruit je iets schenkt.
    Weet de schoonmoeder van je zus dan niet wat het is ?
    Het komt immers van haar af.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geluk zeg! Handig familie die weet wat je leuk vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sjiek zeg! ik herken mezelf helemaal in je verhaal! Geniet ervan!

    Groet Kopka

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow,dat droste serviesje,ik ben dat 1 keer tegengekomen op een markt, koste 150 euro,voor mij veel te veel maar het heeft er niet lang gestaan.echt leuk.

    Groet Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bofferd! Wat geweldig dat ze nog aan jullie dachten! Zo'n mooi droste serviesje, prachtig gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk, niets leuker dan rommelen in andersman (rommel) schatten. Veel plezier, ik hoop dat je nog een hoop leuke dingen vindt.

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat Droste servies vind ik echt prachtig!!! wat een bof!

    <a href="http://www.huisvlijt.com>Huisvlijt</a>

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoe anders kan een dag lopen he?
    Niets leuker dan in dozen te snuffelen en allemaal spulletjes naar je gading vinden!!
    Ben benieuwd wat je nog meer vind....
    Het serviesje is gewoonweg een plaatje!!

    Groetjes Petra,

    BeantwoordenVerwijderen
  19. WOW.... wat mooi Trudy! Prachtige spullen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een mooie spullen!
    genieten dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...